Wtorek - "Co jest cięższe, a co lżejsze"


1.Zabawa Witanie się różnymi częściami ciała:

− Powitajcie rękami czoło.
− Powitajcie rękami brzuch.
− Powitajcie rękami łydki.
− Powitajcie rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).

Poranne wygibasy:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

2.Utrwalanie refrenu piosenki Dziwni goście, nauka zwrotek:

https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ

3.Posłuchajcie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek "Nazwy miesięcy" – utrwalanie nazw miesięcy.

Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:

− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad,
grudzień. 
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik

4.Słuchanie piosenki "Hymn dzieci" Rozmowa na temat tekstu piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=jev2nba-pZY

I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.


Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!


II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.
Ref.: Każde dziecko…


III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.
Ref.: Każde dziecko…


Zadaj pytanie dziecku dzieci:
− Czego pragnie każde dziecko?
− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od was?

4.Zagadka: "Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. "A co ile waży, pokaże najlepiej” ( waga ).



 Nauka rymowanki

Kiedy waga w równowadze szalki stoją równo, razem.
Kiedy jedna z szalek cięższa, wtedy w dół opada,
lżejsza zaś w górę się wznosi.
My ważymy i świetnie się bawimy!

 

5. Zabawa ruchowa przy muzyce „Jestem wagą” - praca ramion: równoważenie – ramiona wyciągnięte w bok tak, jak ramiona wagi; w lewej szalce jest większy ciężar – opuszczenie lewego ramienia; w prawej szalce jest większy ciężar – opuszczenie prawego ramienia;

6. Zabawa: "Prawda, czy fałsz". Dzieci za pomocą lizaków określają prawdziwość zdań (buzia uśmiechnięta - tak, buzia smutna - nie)

Wodę kupujemy na kilogramy (nie)
W sklepach używa się dziś wag elektronicznych (tak)
Dawniej ważono wagami szalkowymi (tak)
1 kg piór jest lżejszy niż 1 kg drewna (nie)
Słoń waży mniej niż 1 kg (nie)
Jedno opakowanie mąki waży 1 kg (tak)

Karty pracy:

7l cz. 4, s. 56 - 57

6l cz. 2, s. 56.

J. angielski

COLOUR – pokolorować

 

COUNT – policzyć

 

SING – śpiewać

 

LISTEN – słuchać

 

(załącznik 29.05.02)

 

CLOSE YOUR BOOK – zamknij książkę

 

OPEN YOUR BOOK – otwórz książkę

DRAW – rysować

 

ENGLISH IS FUN – angielski jest zabawny 😉

 

* May I go to the toilet? – Czy mogę pójść do toalety?
* How do you say (*) in English? – Jak powiedzieć (coś) po
angielsku? (to „coś” w nawiasie zastępujemy jakimkolwiek
słówkiem. Np. How do you say ‘szkoła’ in English? -Co oznacza:
Jak powiesz po angielsku ‘szkoła’?

 

Mam nadzieję, że nie jest to trudne… 😉 na koniec ćwiczenie,
które polega na połączeniu zdań z obrazkami. Trzymam kciuki!

 

Pozdrawiam bardzo serdecznie