Wtorek - "Co jest cięższe, a co lżejsze"
1.Zabawa Witanie się różnymi częściami ciała:
− Powitajcie rękami czoło.
− Powitajcie rękami brzuch.
− Powitajcie rękami łydki.
− Powitajcie rękami stopy (łokcie, uda, plecy, uszy itd.).
Poranne wygibasy:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
2.Utrwalanie refrenu piosenki Dziwni goście, nauka zwrotek:
https://www.youtube.com/watch?v=Mq5LVKj8pXQ
3.Posłuchajcie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek "Nazwy miesięcy" – utrwalanie nazw miesięcy.
Jakie miesiące
w roku mamy?
Czy wszystkie nazwy
miesięcy znamy?
Komu nie sprawi
trudu zadanie,
niech rozpoczyna
ich wyliczanie.
Powietrza dużo
buzia nabiera
i na wydechu
nazwy wymienia:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad,
grudzień.
Jeśli za trudne
było zadanie,
ćwicz dalej z nami
to wyliczanie:
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik
− styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik
4.Słuchanie piosenki "Hymn dzieci" Rozmowa na temat tekstu piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=jev2nba-pZY
I. Masz skórę czarną, żółtą albo białą,
czy mieszkasz w Polsce, czy też w innym kraju,
to jesteś dzieckiem, tak jak ja,
i chcesz tak żyć, jak chcę żyć ja.
Ref.: Każde dziecko na świecie chce bezpiecznie żyć,
każde dziecko na świecie chce szczęśliwe być.
Chce mieć dobrych rodziców i dom chce własny mieć,
dobrze uczyć się, pięknie bawić się,
przecież tak mało chce!
II. Niech żadne dziecko już nie będzie głodne,
niech widzi tylko sprawiedliwość, dobro.
Więc wszyscy w zgodzie muszą żyć,
na świecie pokój musi być.
Ref.: Każde dziecko…
III. Niech tu, na Ziemi, słońce zawsze świeci
i niech szczęśliwe będą wszystkie dzieci.
Bo przecież pięknie można żyć,
śnić tylko najpiękniejsze sny.
Ref.: Każde dziecko…
Zadaj pytanie dziecku dzieci:
− Czego pragnie każde dziecko?
− Czy każde dziecko jest bezpieczne i szczęśliwe?
− Czy dzieci innych ras, mające inny kolor skóry, różnią się jeszcze czymś od was?
4.Zagadka: "Bardzo jest dokładna, stoi sobie w sklepie. "A co ile waży, pokaże najlepiej” ( waga ).
Nauka rymowanki
Kiedy waga w równowadze szalki stoją równo, razem.
Kiedy jedna z szalek cięższa, wtedy w dół opada,
lżejsza zaś w górę się wznosi.
My ważymy i świetnie się bawimy!
5. Zabawa ruchowa przy muzyce „Jestem wagą” - praca ramion: równoważenie – ramiona wyciągnięte w bok tak, jak ramiona wagi; w lewej szalce jest większy ciężar – opuszczenie lewego ramienia; w prawej szalce jest większy ciężar – opuszczenie prawego ramienia;
6. Zabawa: "Prawda, czy fałsz". Dzieci za pomocą lizaków określają prawdziwość zdań (buzia uśmiechnięta - tak, buzia smutna - nie)
Wodę kupujemy na kilogramy (nie)
W sklepach używa się dziś wag elektronicznych (tak)
Dawniej ważono wagami szalkowymi (tak)
1 kg piór jest lżejszy niż 1 kg drewna (nie)
Słoń waży mniej niż 1 kg (nie)
Jedno opakowanie mąki waży 1 kg (tak)
Karty pracy:
7l cz. 4, s. 56 - 57
6l cz. 2, s. 56.
J. angielski
COLOUR – pokolorować
COUNT – policzyć
SING – śpiewać
LISTEN – słuchać
(załącznik 29.05.02)
CLOSE YOUR BOOK – zamknij książkę
OPEN YOUR BOOK – otwórz książkę
DRAW – rysować
ENGLISH IS FUN – angielski jest zabawny 😉
* May I go to the toilet? – Czy mogę pójść do toalety?
* How do you say (*) in English? – Jak powiedzieć (coś) po
angielsku? (to „coś” w nawiasie zastępujemy jakimkolwiek
słówkiem. Np. How do you say ‘szkoła’ in English? -Co oznacza:
Jak powiesz po angielsku ‘szkoła’?
Mam nadzieję, że nie jest to trudne… 😉 na koniec ćwiczenie,
które polega na połączeniu zdań z obrazkami. Trzymam kciuki!
Pozdrawiam bardzo serdecznie