Tydzień XIII Pożegnania nadszedł czas.


Poniedziałek „Wakacyjne wędrówki"

 

1. Zabawa plastyczna Kolorowe kulki.

Okrągłe waciki, farby plakatowe, woda, kubeczki, cerata, pipety lub małe strzykawki.Rodzice  przygotowuje stanowisko pracy: rozkładają na ceracie okrągłe waciki. Dzieci dodają do kubeczków z wodą farbę plakatową i mieszają, a następnie za pomocą pipet (lub małych strzykawek) barwią waciki na różne kolory. Będą to kulki lodów. Gotowe prace rodzice pozostawia w słonecznym miejscu do wyschnięcia.

 

2. Zabawa matematyczna Lodowe kulki.

Wycięte z papieru wafle lodowe, plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach).Na każdym z nich są narysowane śniegowe gwiazdki (od 1 do 4 dla 3-latków, od 1 do 5 dla 4-latków). Dzieci liczą, ile jest gwiazdek, wybierają nakrętki i układają z nich tyle lodowych kulek, ile jest gwiazdek na wafelku. Określają kolory.

 

3. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę.Lusterko dla  dziecka.

Rodzic demonstruje prawidłowe wykonanie ćwiczeń, powtarzając je kilkakrotnie.Język przyjechał na wakacje nad morze. Bardzo się zdziwił, gdyż po raz pierwszy w życiu je zobaczył (dzieci wysuwają wargi do przodu: oooo). Nie spodziewał się, że jest takie duże (dzieci wysuwają język do góry, w stronę nosa, a potem do dołu, w stronę brody) i takie szerokie (dzieci przesuwają język od jednego do drugiego kącika ust). Wskoczył do wody i przeskakiwał przez fale (dzieci przesuwają język od górnych do dolnych zębów). Zobaczył wśród nich pływające rybki (dzieci wysuwają wargi mocno do przodu). Potem rozłożył sobie kocyk (dzieci wędrują językiem po podniebieniu od górnych zębów w stronę gardła) i leżał nieruchomo (dzieci kładą język na dole jamy ustnej, czubek i boki języka dotykają dolnych zębów). Później poszedł grać w siatkówkę plażową (dzieci odbijają czubek języka w różnych miejscach od podniebienia).Miłej zabawy!!!

 

4. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.Książka (s. 76–77).

Czytając wiersz, prezentujemy ilustracje do niego.

 

Kiedy nam buzie ogrzewa lato,

czas na przygody z mamą i tatą.

Czekają góry, pachnące łąki,

morze i plaża, konie, biedronki!

Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,

przedszkole na nas grzecznie poczeka,

odpoczną w ciszy lalki,

zabawki,dwie karuzele, miś i huśtawki.

Chętnie wrócimy do naszej pani

z wakacyjnymi opowieściami

o sarnach w lesie, o rybkach w morzu

i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.

Będziemy liczyć białe muszelki,

poznamy nowe, ważne literki,

a ten, kto butów sam nie sznuruje,

w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

 

Rozmowa kierowana na podstawie wiersza i ilustracji w książce:

 

Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?

– Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?

– Dokąd możemy pojechać na wakacje?

– Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?

– Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?

– Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?

Język angielski

 

Dzień dobry Kochani,


Dzisiaj posłuchajcie filmiku i powtarzajcie na głos słówka, które
usłyszycie.

 

https://youtu.be/H78LRzQYo_s

 

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie!

 

Beata Kunicka-Malarz

Wtorek „Wakacyjna podróż pociągiem”

 

1. Praca plastyczna – wykonanie biletów.

Dla dziecka: małe kartki papieru w kształcie prostokątów, kredki.

Informujemy, że podczas każdego przejazdu – czy to pociągiem, czy to kolejką – potrzebny jest bilet. Ponieważ za chwilę dzieci będą potrzebowały biletów, a nie mają ich przy sobie, muszą wykorzystać dostępne materiały (kartki i kredki), by stworzyć swoje bilety. Dzieci ozdabiają kartoniki według własnych pomysłów.

 

2. Osłuchanie się ze słowami i melodią piosenki Wakacyjna wyliczanka.

 

Konduktorze, konduktorze,

 czy zabierzesz nas nad morze?

 

Ref.: Bardzo chętnie, raz i dwa, ale zróbcie to co ja.

 

Konduktorze, konduktorze,

każdy z tobą jechać może?

Ref.: Pokaż bilet, raz, dwa, trzy. Na wakacje jedziesz ty!

 

Rozmowa na podstawie piosenki:

−Kto to jest konduktor?

-Gdzie pracuje konduktor?

−Czy każdy może jechać pociągiem?

−W jakie miejsca można jechać pociągiem?

−Jak trzeba zachowywać się w pociągu?

 

3. Zapraszam na podróż pociągiem ze świnką Pepą

https://www.youtube.com/watch?v=IthgvpTfRCc

4. Bezpieczna podróż pociągiem.

https://www.youtube.com/watch?v=tgAZNAmVFaQ

5. Troszkę ruchu przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

6. Pokoloruj obrazek:

 

Środa „Ahoj przygodo!"

 

 

1. Zabawa naśladowcza Cisza na morzu.

Dzieci siedzą wygodnie i powtarzają popularną rymowankę: Cisza na morzu, wicher dmie. Ten bałwan morski, kto pierwszy odezwie się. Naśladują gesty

Dzieci:Wciągają żagle na maszt – przekładają dłonie zaciśnięte w pięści jedna na drugą,wyglądają lądu z bocianiego gniazda – przykładają dłoń do czoła i rozglądają się,szorują pokład – wykonują rękami ruchy posuwiste po podłodze.

 

2. Układanie sylwety żaglówki z figur geometrycznych.Obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne, klocki, figury geometryczne lub figury wycięte z papieru, niebieska kartka papieru.

Rodzic wycina z papieru figury figury geometryczne. Dzieci określają ich kolor i wielkość. Segregują je według jednej, cechy (koloru, wielkości). Prezentujemy  obrazki przedstawiające różne pojazdy wodne i wspólnie z dziećmi je nazywa, np.: statek, żaglówka, łódka, kajak, motorówka. Dziecko otrzymuje niebieską kartkę papieru. Ma za zadanie ułożyć żaglówkę z otrzymanych figur.

3. Czas na piosenkę o piratach

https://www.youtube.com/watch?v=q2-rDuVt6rI

4. Może sami narysujecie żaglówkę.

Zobaczcie jak szybko i łatwo to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=C6H_9Akd7k8

5. Filmik o pojazdach wodnych :

Postarajcie się zapamiętać ich jak najwięcej.
https://www.youtube.com/watch?v=baxb0XVBX8s

Jakie pojazdy wodne już znacie? Podajcie nazwę i wskażcie je na obrazku?

6. Czas na ćwiczenia orientacji przestrzennej – „Gdzie jest muszla?”

Dziecko po obejrzeniu muszelki przykładają ją do ucha i sprawdzają szumi. Następnie zamyka oczy. Rodzic chowa muszlę w dowolnym miejscu pokoju, a dziecko ma za zadanie odnaleźć muszlę na podstawie wskazówek np.: trzy kroki do przodu, w stronę okna… Kiedy dziecko odnajdzie muszlę, musi dokładnie określić, gdzie się ona znajdowała. W zabawie można wykorzystać dowolny przedmiot – pamiątkę wakacyjną najlepiej kojarzącą się z morzem.


7. „Morskie fale” – zabawa z kocykiem.

Dziecko i rodzic (członkowie rodziny) trzymając kocyk za rogi naśladują morskie fale, które są początkowo małe, a potem coraz większe. Wreszcie nadciąga sztorm, wspólnie naśladują odgłos szumu fal na głosce sz. Jeśli w zabawie bierze udział więcej niż dwie osoby, dziecko może przechodzić pod kocykiem.
Na koniec pierwsza lekcja pływania w warunkach domowych, tylko pod nadzorem rodziców. Przypominamy naszą główną zasadę, która obowiązuje wszędzie – bezpieczeństwo jest najważniejsze:


https://www.youtube.com/watch?v=7_XRbORVMiE

 Czwartek" Bezpiecznie nad wodą"

1. Ćwiczenia logopedyczne usprawniające narządy mowy – język, wargi, żuchwę .

Prezentowanie prawidłowej artykulacji głoski cz.Lusterko dla dziecka. Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski cz. Dzieci powtarzają za rodzicami. głoskę cz; kontrolując w lusterku pracę języka.Głoska cz jest głoską przedniojęzykowo-dziąsłową, zwarto-szczelinową. Powstaje przez uniesienie języka za górne zęby, do wałka dziąsłowego, z jednoczesnym zwarciem zębów i wysunięciem zaokrąglonych warg do przodu.

2. Ćwiczenia grafomotoryczne Tory pociągu.

Długie arkusze papieru, kredki. Rodzic rysuje szyny, a dziecko kreśli między nimi linie pionowe, czyli podkłady, jednocześnie wymawiając sylaby: cza, czo, cze, czu, czy.

3. Drogi rodzicu, poczytaj razem z dzieckiem:

4. Filmik edukacyjny Bezpiecznie nad wodą:

https://www.youtube.com/watch?v=Ui-ndYWcThA

5. Opowiedz historię - Co wydarzyło się Olkowi ?

Religia:

Pokoloruj obrazek Anioła Stróża:

Piątek "Do zobaczenia po wakacjach!"

1. Na początek troszkę ruchu:

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

2. Zagadki ciekawe kto odgadnie?

Trwają dwa miesiące, lubią je uczniowie
bo mogą odpocząć i stawać na głowie.


Mały domek z materiału, w nim poduszki oraz koce.
Można smacznie w nim przesypiać, letnie ciepłe noce.


Można na niej się opalać, zamki z piasku też budować.
Gdy się znudzi, można z mamą, brzegiem morza spacerować.


Chrupiąca i złota, piecze się lub smaży.
Najchętniej ją jemy, przy nadmorskiej plaży.


W cieniu jego się schowasz, kiedy jesteś na plaży,
a słońce z wysoka bardzo mocno praży.

3. Mam dla Was zabawę kulinarną Sałatka owocowa.

https://www.youtube.com/watch?v=DLzrzL25moQ

Wybierzcie się na wspólne zakupy   i kupcie owoce, te które najbardziej lubicie.
Po powrocie pamiętajcie! Najpierw dokładnie umyć ręce, umyć owoce i do dzieła!!!
Potrzebna będzie miska, deska do krojenia, nóż tylko ostrożnie żeby się nie skaleczyć!
Na deskę owoc i ciach, ciach…
Smacznego!

5. Puzzle interaktywne:

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/247076-czego-%C5%BCyczy%C4%87

Język angielski

Dzień dobry,


Dzisiaj posłuchajcie piosenki o lecie :) Powtarzamy i utrwalamy
słownictwo.

 

https://youtu.be/Xg5i9rxxuJM

 

                                                     Pozdrawiam,

 

                                                               Beata Kunicka-Malarz