Tydzień VII "Moja ojczyzna"


Szybka Nawigacja:      Poniedziałek     Wtorek     Środa     Czwartek     Piątek 

Poniedziałek  "Wars i Sawa”

 

Witam bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.

Zachęcamy do aktywności w programie "Czyściochowe Przedszkole"

https://spwp1.edukacja.kety.pl/program-czysciochowe-przedszkole

Przypominamy również o Przedszkolnym Konkursie Plastycznym

Informacje szczegółowe znajdą Państwo pod linkiem:

https://spwp1.edukacja.kety.pl/aktualnosci/uwaga-konkurs-plastyczny

Przewidziano NAGRODY!!!!

1. Zestaw ćwiczeń porannych na cały tydzień:

  • „Koty na parapecie” – dzieci chodzą na czworakach, rozglądają się uważnie. Na hasło „kotki na parapecie” – zwijają się w kłębek i leżą nieruchomo.
  •  „Ruchomy dywan” – dziecko z rodzicem leży na podłodze obok siebie z głową zwróconą w jedną stronę, rękoma blisko ciała i turlają się po podłodze.
  • „Tydzień” – dziecko stoi, nogi złączone. Zadaniem dziecka jest przeskakiwanie do przodu i do tyłu z jednoczesnym wymawianiem dni tygodnia.
  • Dziecko stoi w rozkroku, ręce na biodrach, przenoszą ciężar ciała z jednej nogi na drugą, huśtając się jak wahadło.
  • Dziecko siada w siadzie skrzyżnym, ręce wyprostowane w łokciach trzymają nad głową. Zadaniem dziecka jest jak najwolniejsze przeniesienie.wyobrażonego ciężaru głazu trzymanego w rękach nad głową.

2. Praca z rodzicem – wyszukanie w atlasie mapy Polski, jej stolicy i rzeki Wisły.

Uświadomienie dzieciom, że obecnie Warszawa jest stolicą Polski , a wcześniej były to inne miasta: Gniezno jako pierwsza stolica, później Kraków.

3. Słuchanie legendy „Wars i Sawa”

Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars.

Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:

Siedem fal mnie strzeże

i siedem błyskawic.

Kto się ich nie lęka,

niech się tutaj zjawi.

Piosenkę śpiewała dziewczyna. Głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili:

– Nie boję się niczego! – zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza.

– Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.

– Porwę twoje sieci na strzępy! – ryczał wicher.

– Zatopimy łódź! – groziły fale.

Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić.

Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: półrybę – półdziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę.

– Na imię mam Sawa – powiedziała. – Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.

A potem było jak w bajce:

Żyli długo i szczęśliwie dzielny Wars i piękna Sawa.

Rosło miasto nad Wisłą – dzielna, piękna Warszawa. Fale płyną jak dawniej... Wiatr powtarza piosenkę.

– Jaki herb ma Warszawa?

– Syrenkę!

  

 Super Syrena

4. Rozmowa na temat treści:

  • kim był Wars?
  • jak wyglądała Sawa?
  • uświadomienie dzieciom skąd pochodzi nazwa stolicy Polski (od imion bohaterów) i co jest herbem Warszawy.

A teraz Kochani trochę ruchu z poduszkami:

https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI

5. „Syrenka warszawska” – rysowanie kredkami (łączenie kropek z zachowaniem właściwego kierunku, od lewej do prawej, od góry w dół) i kolorowanie.

Dla chętnych:

Historia Polski wg dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=gc-c8tSNAqg

Moja mała ojczyzna:

https://learningapps.org/1264128

Język angielski


Posłuchajcie odgłosów zwierzątek i nazwijcie je po angielsku.
Oczywiście nie wszystkich uczyliśmy się ale możecie nazwać te,
które pamiętacie. Na pewno będzie ich dużo! Miłej zabawy 😊

 

https://www.youtube.com/watch?v=So2fgFBvc0g

 

Po tym ćwiczeniu możecie posłuchać tego:

 

https://www.youtube.com/watch?v=YCvzPBUPZ9w&t=77s

 

Dodatkowo poznajcie słówka ze zwierzątkami żyjącymi w Afryce 😊

 

https://www.anglomaniacy.pl/wildAnimalsDictionary.htm#flashcards

 

Należy klikać w obrazki, wtedy pojawią się nazwy. W ten sposób
można zabawić się w grę, którą na pewno bardzo dobrze znacie
-MEMORY.

 

Trzeba połączyć obrazki z nazwami.

Możecie pobawić się w detektywów i poszukać ukrytych słów.

   

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie

Wtorek "Stolica"

Witam Kochani i zapraszam do zabawy.

1. Na początek Zumba Kids:

https://www.youtube.com/watch?v=iKeatJK181Q

2. Ćwiczenia grafomotoryczne – kreślenie wzorów, proszę o zwracanie uwagi na właściwy kierunek:

3. Zapraszam do oglądnięcia filmu edukacyjnego pt. „Warszawa oczami dziecka”

https://www.youtube.com/watch?v=tg5y1_Gja20

 

Warszawa swym pięknem

Polaków zachwyca.

Warszawa, Warszawa

to Polski stolica.

 

Krótkie podsumowanie spaceru po stolicy:

 

Warszawa jest stolicą Polski. Tutaj znajduje się wiele wysokich i nowoczesnych biurowców. Na uwagę zasługuje znany wszystkim Pałac Kultury i Nauki.

W parku Łazienkowskim znajduje się letni pałac królewski oraz pomnik kompozytora Fryderyka Chopina.

Turyści chętnie zwiedzają Stare Miasto, zwane Starówką, gdzie znajduje się Zamek Królewski oraz pomnik króla Zygmunta III Wazy. Na Rynku można podziwiać piękne kamieniczki i pomnik syrenki warszawskiej, a także mury dawnego grodu – Barbakan.

 

4. Obejrzyj i opowiedz jak wyglądało życie codzienne w dawnych czasach ?

https://www.youtube.com/watch?v=ePK2nrFw6hI

 

W tym tygodniu obchodzimy Święto Strażaka, zapoznajcie się z tym ciekawym i wymagającym zawodem a może ktoś z was zostanie strażakiem.

Zagadka – nawiązanie do Święta Strażaka i jego patrona:

1.) Kto pracuje w hełmie?                              2.) Jest czerwony niczym rak

Pnie się po drabinie                                       ma przed sobą prosty szlak

Kiedy syczy ogień i gdy woda płynie.          Bo gdy głośny sygnał daje

                                                                          Stoją auta i tramwaje.

Zapoznajemy dzieci z podstawowymi informacjami które powinny znać w razie potrzeby wezwania pomocy:

1.) Na jaki numer dzwonimy, aby wezwać straż pożarną? Jeżeli dziecko zna to odpowiada, jeżeli nie to proszę o zapoznanie z numerem 998 i ogólnoeuropejskim numerem alarmowy 112.

2.) Co trzeba powiedzieć dzwoniąc do straży pożarnej, aby zgłosić zdarzenie?

- Jakie zdarzenie zgłaszamy,

- Dokładny adres zdarzenia,

- Swoje nazwisko i imię,

- Swój numer telefonu.

 

Oglądanie przez dzieci ilustracji przedstawiających pracę strażaka.

Dzieci opowiadają co widzą na obrazkach: strażacy gaszą pożar domu; strażacy ratują ludzi z wypadku; strażacy zdejmują kota z drzewa; strażacy usuwają z jezdni powalone drzewa, strażacy pomagają podczas powodzi:

   

   

Czego strażacy potrzebują w swojej pracy?

Zachęcam do rysowania wokół postaci strażaka ubrania i sprzęt, którymi się on posługuje (wóz strażacki, drabina, wąż, hełm, toporek, bosak, gaśnica, piła spalinowa, strój ochronny, aparat oddechowy). Omówienie wyglądu i sposobu wykorzystania tych sprzętów.

Zachęcamy do wykonania do pracy plastycznej "Jak widzisz pracę strażaka", technika dowolna. Wysyłajcie swoje prace, bardzo chciałybyśmy je zobaczyć :) 

 ela.bro@op.pl 

 lub sabina.gora@o2.pl

Niezwykłe lekcja rytmiki  - Jestem Polakiem:

https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

Środa "Warszawska Syrenka"

Witam serdecznie Kochani

1. Na początek trochę ruchu. Sportowe zabawy z dzieckiem w domu:

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

2. Rysujemy Zamek Królewski tak jak sobie go wyobrażacie.

3. Nauka wiersza na pamięć – rytmiczne powtarzanie poszczególnych wersów „Warszawa”

Na brzegu syrenka , miasta swego broni

Tarczą się osłania i miecz trzyma w dłoni.

Dalej - Stare Miasto, barwne kamieniczki

Zbiegają ku Wiśle wąziutkie uliczki.

 

Płyńże, miła Wisło, płyń Wisło szeroka

Wtem słońce zabłysło, przed nami zatoka!

Zamek a przed zamkiem na szczycie kolumny

Stoi sam król Zygmunt, z miasta swego dumny.

Więc jakie to miasto, gdzie wciąż mieszka sława?

To stolica Polski, a zwie się Warszawa.

 

4. 5l. – zabawa dydaktyczna „Dokończ zdanie”

1) Warszawa to……..

2) Herbem Warszawy jest…….

3) W Warszawie znajduje się……….

    6l. – odczytują zdania:

1) Stare Miasto.

2) Płynie Wisła.

3) Zamek Królewski.

4) To stolica Polski.

5. Osłuchanie z piosenką „ Nasza Wisła”

Podczas słuchania piosenki przed dzieckiem znajduje się mapa i zaznaczona na niej Wisła. Zadaniem dziecka jest wodzenie palcem po konturach Wisły tak, aby dziecko miało świadomość, że jest ona najdłuższą rzeką w Polsce, wypływa z gór i płynie przez cały kraj aż do morza.

1. Wytrysła Wisła z gór

chciał ją zatrzymać bór,

szumiały jej drzewa,

i ptak na niej śpiewał,

lecz zostawiła bór.

Szumiały jej drzewa,

i ptak na niej śpiewał,

lecz zostawiła bór.

Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Chce zatrzymać Wisłę wioska,

wyszła na Wiślany brzeg!

2. Lecz Wisła dalej mknie!

Bo Polskę zwiedzić chce!

Urosła po drodze,

już statki i łodzie,

na falach huśtać chce.

Urosła po drodze,

już statki i łodzie,

na falach huśtać chce.

Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła.

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Chce zatrzymać Wisłę Kraków,

wyszedł na wiślany brzeg!

3. Lecz Wisła dalej mknie!

Znów mija miasta i wsie.

Jest bardzo ciekawa ,

jak rośnie Warszawa,

Warszawę witać chce.

Jest bardzo ciekawa,

jak rośnie Warszawa,

Warszawę witać chce.

Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Chce zatrzymać ją Warszawa.

Wyszła na wiślany brzeg.

4. Lecz Wisła dalej mknie!

Znów mija miasta i wsie.

I dzieci gromadki,

zaprasza na statki,

do morza płynąć chce!

I dzieci gromadki,

zaprasza na statki,

do morza płynąć chce!

Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Chce zatrzymać Wisłę Toruń,

wyszedł na wiślany brzeg!

5. Lecz dalej Wisła mknie!

Znów mija miasta i wsie!

Wesoła, szczęśliwa

do Gdańska podpływa

i morze spotkać chce!

Wesoła, szczęśliwa

do Gdańska podpływa

i morze spotkać chce!

Ref. Płynie Wisła, nasza Wisła!

Najpiękniejsza z polskich rzek.

Nic jej w drodze nie zatrzyma,

bo już widać morski brzeg.

 

Posłuchajcie hymnu Polski – Mazurek Dąbrowskiego:

 https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

Czwartek "Mieszkamy w Europie"

Dziękujemy Wszystkim za aktywność w Programie "CZYŚCIOCHOWE PRZEDSZKOLE".

Po zdalnie przeprowadzonych zajęciach o tematyce "Higiena nosa", przesłane zostało do programu zdjęcie pracy dziecka z naszej grupy. Praca bierze udział w konkursie na rzecz przedszkola. W konkursie Czyściochowe Przedszkole co miesiąc 100 przedszkoli może wygrać kartę podarunkową do drogerii Rossmann o wartości 500 zł, umożliwiającą zakup produktów higienicznych na potrzeby przedszkola.

Aby tak się stało, praca reprezentująca przedszkole musi uzyskać dużą ilość punktów. Jak to osiągnąć?

Każdy rodzic, posiadający w telefonie aplikację Rossmann PL, poprzez tę aplikację dołącza do Programu Rossnę. Wówczas wystarczy już tylko wejść w poniższy link:

https://www.rossmann.pl/czysciochowo/samorzadowa-placowka-wychowania-przedszkolnego-nr-1-w-ketach,6947

i zagłosować na naszą pracę, najlepiej CODZIENNIE, do końca miesiąca, co zwiększa szansę na wygranie karty podarunkowej.

Jeżeli Rodzic nie posiada aplikacji Rossmann PL, a chce zagłosować, należy pobrać aplikację ze Sklepu Play w telefonie. Po zainstalowaniu aplikacji, wybrać czerwone okno "załóz konto", następnie z proponowanych do wybrania programów, wybrać Program Rossnę! (można równocześnie wybrać Klub Rossmann). Wtedy już można głosować.

DZIĘKUJEMY! 

Witam serdecznie

 

1. Ćwiczenia kształtujące cechy motoryczne:

a) Szybkość.

bieg i pozostawienie woreczka w określonym punkcie. Powtórzyć 2x.

b) Moc.

podskoki obunóż z woreczkiem między kolanami: w miejscu, w przód, w tył, w lewo, w prawo. Powtórzyć 2x.

c) Siła.

mocne ściskanie woreczka rękoma i nogami. Powtórzyć 2x.

d) Zręczność.

podawanie woreczków (górą, dołem), za skrętem w lewo i w prawo.

 

2. Oglądanie mapy Europy, zwróćcie uwagę na jej wielkość i kształt.

Spróbujcie razem z rodzicem odczytać nazwy państw europejskich:

A teraz odbędziemy podróż i poznamy sąsiadów Polski:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/56dd1db7ba3bb35e64f838268b600010_/index.html

 

Odszukajcie flagę Polski:

 

Poznaj Unię Europejską:                                                                   

https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw

Zachęcamy do głosowania na naszą pracę w konkursie "Czysciochowe Przedszkole":

https://www.rossmann.pl/czysciochowo/samorzadowa-placowka-wychowania-przedszkolnego-nr-1-w-ketach,6947

Szczegółowe informacje na początku dnia.

Piątek "Dania też leży w Europie"

Witam i zapraszam do wspólnej zabawy

1. Na początek rytmiczna rozgrzewka:

 

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

2. „Budjemy miasto”- zabawa dydaktyczna, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10:

6l – zapoznanie ze znakami matematycznymi +, - , =

Rodzic jest architektem projektującym nowe osiedle. Chce aby znajdowały się

na nim budynki o różnej wysokości. Dziecko będzie wykonawcą

projektu.(potrzebne będą kartki w dwóch kolorach np. żółtym, i niebieskim)

1) Na osiedlu w miejscach oznaczonych kolorem żółtym, mają stanąć tylko

budynki sześciopiętrowe. W miejscach oznaczonych kolorem niebieskim mają

stanąć tylko budynki dziesięciopiętrowe. Dzieci budują takie budynki z klocków.

2) Architekt zmienia zdanie – w wysokich budynkach, często psują się windy,

budynki stojące na placu oznaczone kolorem żółtym mają mieć cztery piętra, a

te stojące na placu oznaczonym kolorem niebieskim, osiem pięter. Co trzeba

zrobić? Dziecko odejmuje po dwa klocki i liczy ile pięter mają teraz domy.

3)Po prawej stronie budynku ma stanąć niższy budynek. Dziecko samo

decyduje, ile pięter ma mieć dom i mówi który jest wyższy, a który niższy.

4) Architekt przygląda się domom i stwierdza że chciałby wprowadzić zmiany.

Oba budynki mają być takiej samej wysokości. Dziecko wykonuje polecenie. Ile

pięter trzeba było dobudować?

5)Architekt prosi o wybudowanie po lewej stronie wyższego budynku. Dziecko

podaje ile pięter ma jego dom.

Architekt wyraża zadowolenie z postępu prac. Informuje, że budowa domu na

tym osiedlu została zakończona. Teraz trzeba zadbać o zieleń.

3. Dzieci 6l – „Projektujemy trawniki wokół osiedla” używając z wyprawki cyfr i znaków matematycznych:

1) Na pierwszej rabatce znajdują się 3 tulipany i 4 stokrotki. Ile kwiatów jest

razem? Dziecko rysuje i podaje wynik.

Można to odczytać tak:

3 i 4 to 7

Albo używając znaków matematycznych. (proszę wykorzystać znaki z wyprawki)

3 + 4 = 7

Odczytujemy wspólnie z dzieckiem wskazując równocześnie na cyfry i znaki:

trzy dodać cztery równa się siedem.

2) Na drugiej rabatce posadzono 10 krokusów dziecko rysuje, 2 krokusy

zwiędły. Ile pozostało?

Było 10. Zwiędły 2 ,a więc musimy je skreślić.

Można to zapisać tak:

10 – 2 = 8

Wspólnie odczytujemy działanie: dziesięć odjąć dwa równa się osiem wskazując równocześnie na cyfry i znaki.

4. Słynne budowle a może je znacie:

http://scholaris.pl/resources/run/id/110263

Posłuchaj audycji radiowej:

http://scholaris.pl/resources/run/id/110263

W wolnej chwili obejrzyjcie bajkę "Bolek i Lolek w Europie":

https://www.youtube.com/watch?v=0GzFJ9yt7oE

Język angielski

Na początek poznajcie słowa związane z pogodą:


https://www.anglomaniacy.pl/weatherDictionary.htm#flashcards

 

Taka sama zasada jak ostatnio- klikamy w obrazek, wtedy wyskoczy nam
nazwa.

 

Następnie wydrukujcie i pokolorujcie obrazki i
wytnijcie okienka. Wymieszajcie i spróbujcie połączyć nazwy z
obrazkami. Trzymam za Was kciuki!

   

W tym linku znajdzie grę MEMORY na utrwalenie słownictwa:


https://www.anglomaniacy.pl/weatherMatching.htm

 

Poznajcie również piosenkę o pogodzie:

 

https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew

 

Miłego weekendu!

Zapraszamy do udziału w Biblijnym Konkursie Plastycznym w ramach Akcji "Dzieci Uczą Rodziców w Domu".

https://spwp1.edukacja.kety.pl/aktualnosci/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu-konkurs-plastyczny

https://crl.org.pl/tuob/

Przypominamy o konkursach plastycznych!!!

Przedszkolny Konkurs „PRZEDSZKOLAKI O ZDROWIE DBAJĄ I AKTYWNIE CZAS SPĘDZAJĄ”

szczegółowe informacje pod linkiem:

https://spwp1.edukacja.kety.pl/aktualnosci/uwaga-konkurs-plastyczny

 

Ekologiczny  Konkurs "ZIEMIA NASZ DOM" dla grupy starszej

Technika dowolna.

Zdjęcia prac można wysyłać do 11 maja na adres: sabina.gora@o2.pl