Środa - "Potrafię liczyć"


1.Zestaw ćwiczeń porannych.

2. Dzieci 6l doskonalenie słuchu fonematycznego:

Podziel wyrazy na sylaby, narysuj tyle kresek ile jest sylab. Powiedz co słyszysz

na początku każdego wyrazu: kret, kretowisko, stokrotka, jaskółka, bocian,

trawa, tulipan.

Dzieci 7l . czytają tekst i rysują do niego ilustrację.

Karolina i jej mama są na łące. Nad nimi lata motyl. Na kwiatku jest biedronka.

Obok kretowiska stoi kret.

3.Policz i powiedz czego jest więcej ? – zabawy matematyczne:

(dz. 7l wstawiają znaki: >, <,= przypomnijcie sobie, że otwarty dziobek tz., że

więcej się mieści – czyli >, do zamkniętego mniej czyli < , a tyle samo to znaczy

równa się =)

  • kwiatków czy motyli?

                              

  • biedronek czy listków?

                              

  • krecików czy dżdżownic?

                                               

4.Posłuchaj krótkiego wierszyka „Kropki biedroneczki”:

  • przypomnienie liczebników porządkowych
  • rysuj kropki podczas słuchania wiersza, a następnie policz czy masz 7

5.Dzieci 7l – dobierają cyfry do ilości kropek na biedronkach:

 4                       8                       6                    7

6.Na biedronkach znajdują się działania oblicz posługując się liczmanami:

(klockami lub guzikami), wynik dopasuj do biedronek z cyframi -dzieci 7l.

Utrwalenie piosenki " A ja wolę moją mamę".