Środa - "Potrafię liczyć"
1.Zestaw ćwiczeń porannych.
2. Dzieci 6l doskonalenie słuchu fonematycznego:
Podziel wyrazy na sylaby, narysuj tyle kresek ile jest sylab. Powiedz co słyszysz
na początku każdego wyrazu: kret, kretowisko, stokrotka, jaskółka, bocian,
trawa, tulipan.
Dzieci 7l . czytają tekst i rysują do niego ilustrację.
Karolina i jej mama są na łące. Nad nimi lata motyl. Na kwiatku jest biedronka.
Obok kretowiska stoi kret.
3.Policz i powiedz czego jest więcej ? – zabawy matematyczne:
(dz. 7l wstawiają znaki: >, <,= przypomnijcie sobie, że otwarty dziobek tz., że
więcej się mieści – czyli >, do zamkniętego mniej czyli < , a tyle samo to znaczy
równa się =)
- kwiatków czy motyli?
- biedronek czy listków?
- krecików czy dżdżownic?
4.Posłuchaj krótkiego wierszyka „Kropki biedroneczki”:
- przypomnienie liczebników porządkowych
- rysuj kropki podczas słuchania wiersza, a następnie policz czy masz 7
5.Dzieci 7l – dobierają cyfry do ilości kropek na biedronkach:
4 8 6 7
6.Na biedronkach znajdują się działania oblicz posługując się liczmanami:
(klockami lub guzikami), wynik dopasuj do biedronek z cyframi -dzieci 7l.
Utrwalenie piosenki " A ja wolę moją mamę".