Poniedziałek - "Figury"


Witam bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.

1. Zestaw ćwiczeń porannych na cały tydzień:

  • Zabawa orientacyjno- porządkowa"Marmurki"
    Swobodny bieg w różnych kierunkach.
    Na hasło "Marmurki" dzieci zatrzymują się i nieruchomieją w różnych pozach.
  • Ćwiczenie dużych grup mięśniowych "Drzewa na wietrze"
    Dzieci stoją w rozkroku, ramiona uniesione w górę.
    Poruszają ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony)
  • Zabawa z elementem podskoku "Skaczące piłki"
    Podskoki obunóż w swobodnym tempie.
  • Ćwiczenie uspokajające
    Marsz w tempie podanym przez rodzica.
  • Ćwiczenie oddechowe "Zapach lasu"
    Wdech nosem- ramiona uniesione w górę,
    Wydech ustami- ramiona opuszczone w dół.

2. Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze – dzieci naśladują odgłosy: pszczoła – bzz, bzz, żaba – kum, kum, świerszcz – cyk, cyk.


3. Zmartwienie Jacusia - pacynki.

Posłuchajcie, Jacek ma problem, chce wybrać figury, o których jest mowa w wierszach i prosi was o pomoc.
Wyszukaj kwadraty z figur geometrycznych, które znajdują się poniżej, po
uprzednim wysłuchaniu wiersza. Spróbuj określić jego charakterystyczne
cechy. Następnie wyszukaj przedmioty w kształcie kwadratu w swoim w
otoczeniu.


Kwadrat to dziwna figura,
Bo nie wiadomo gdzie dół, gdzie góra.
Do góry głową,
Czy na dół głową –
Zawsze wygląda jednakowo.
Ma równe kąty,
Ma równe boki,
Tak samo długi jest, jak i szeroki.


4. Rysowanie kwadratów - spróbuj narysować kwadrat na plecach rodzica.


5. A teraz wysłuchaj wiersz o prostokącie i wykonuj polecenia tak jak w przypadku kwadratu.

Prostokąt też ma proste kąty,
Lecz znamy różne prostokąty.
Bywają wielkie, takie jak mur,
Albo wysokie, jak drapacz chmur.
Duży prostokąt to jest ściana,
Cała na żółto pomalowana.
Mały prostokąt to jest zeszyt.
Już rozumiecie? To mnie cieszy!


6. „Zaczarowana wstążka” – Jeżeli masz w domu wstążkę ułóż z niej prostokąt.


7. A teraz wiersz o trójkącie.

Trójkąt tak jak nazwa głosi
Ma trzy kąty, boki trzy
Zna go Asia, ja i ty.
Dziecko postępuję tak jak w przypadku kwadratu i prostokąta.


8. „Trójkątna wieża w zamku” – „układanie” na dywanie trójkąta rodzice i dziecko.


9. O jakiej figurze opowiada ten wiersz?

Jestem okrągłe jak koło w wozie,
Koło w wagonach i w parowozie.
Z okrągłym brzuszkiem jest mi wesoło.
Wiesz jak mnie zwą?
Tak! właśnie.....


10. Zabawa ruchowa „Znajdź swój domek”

Dziecko wybiera sobie dowolną figurę geometryczną i biega w różnych
kierunkach. Na hasło „stop” zatrzymuje się i wybiera taką samą z pośród innych
(pozostałe są rozłożone na stoliku).


11. Czas na podsumowanie - wysłuchaj wiersz:

Przedszkolaczek Jacek to majster nie lada
Popatrzcie jak sprawnie mozaikę układa,
Jedno koło, jeden kwadrat, cztery prostokąty,
Głowa, brzuszek, ręce, nogi, kapelusz trójkątny.
Trzeba jeszcze zrobić butki
Z prostokątów małych.
No i proszę – już pajacyk zrobiony jest cały!
Z wyciętych figur ułóż pajacyka. (według instrukcji znajdującej się w wierszu,
możecie również ułożyć inne przedmioty według własnej wyobraźni).

Figury:

https://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/8771c489270cc7f21c254d5155c302ed_/index.html

 Język angielski

Kochane Dzieci!

 

Jutro obchodzimy Dzień Mamy. Z tej okazji chciałaby , abyście
posłuchały piosenki o mamie. Ciekawa jestem, czy coś Wam ta piosenka
przypomina…. 😊 szkoda, że nie mogę zobaczyć Waszego zaskoczenia
;)

 

https://www.youtube.com/watch?v=_VaSqxGc4gU

 

Kolejną propozycją jest piosenka, której słowa częściowo już
znacie. Np. I’ll clean my room = posprzątam pokój, I’ll make my
bed = pościelę łóżko lub I’ll put my toys away = odłożę
zabawki. Z takich niespodzianek na pewno Wasze mamy będą zadowolone
😉  https://www.youtube.com/watch?v=MYqFPa1mrXo

 

Dodatkowo, wykonajcie piękny obrazek dla Waszych mam z okazji ich
jutrzejszego święta. Załączam propozycję takiej kartki.

 

Trzymam za Was kciuki i pozdrawiam serdecznie!