Poniedziałek - "Mama i Tata"
Witam bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy.
1.Zestaw ćwiczeń porannych na cały tydzień:
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Żaby na łące”
Dziecko jest żabką, skacze po łące , rodzic wypowiada sylabę „kle” żabka
zatrzymuje się staje nasłuchując czy zbliża się bocian, kiedy usłyszy bzz,
spokojnie skacze sobie dalej.
- Zabawa dużych grup mięśniowych „Kwiat rośnie”
Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, pochyla się. Głowę i ręce kładzie na
kolanach. Na klaśnięcie powoli się prostuje. Najpierw klęka, podnosząc powoli
do góry głowę i ręce, następnie wstaje i wspina się na palce, ręce wyciąga jak
najwyżej.
- Ćwiczenie z elementem równowagi „Maki na łące”
Dziecko jest makiem, rozkwita na zielonej łące. Maki rozkwitają dziecko staje na
jednej nodze i unosi ręce najpierw na boki potem w górę, na hasło słońce
zachodzi, dziecko opuszcza ręce, układa je wzdłuż tułowia i staje na dwóch
nogach.
- Zabawa bieżna „Wiatr i chmurki”
Dziecko i rodzic są chmurkami i poruszają się w różnych kierunkach, na
klaśnięcie chmurki się łączą (podają sobie ręce) i tańczą w koło.
- Zabawa uspokajająca – marsz i śpiewanie dowolnej piosenki.
2. Pooglądajcie wspólnie z rodzicami ich zdjęcia z dzieciństwa a może zauważycie wiele podobieństw.
3. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i tata":
Mama i Tata to nasz świat cały,
ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,
to dobre, czułe, pomocne ręce,
i kochające najmocniej serce.
To są wyprawy do kraju baśni,
wakacje w górach, nad morzem, na wsi,
loty huśtawką, prawie do słońca
oraz cierpliwość co nie ma końca.
Kochana Mamo, Kochany Tato
dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,
że nas kochacie, że o nas dbacie,
i wszystkie psoty nam wybaczacie.
Rozmowa na temat wiersza:
- Kim dla dzieci jest mama i tata?
- Za co dzieci dziękują rodzicom?
4. Rodzic czyta, dzieci kończą:
− Moi rodzice są kochani, bo…
− Pomagam rodzicom w…
− Lubię być w domu, bo…
− Z tatą najchętniej robię…
− Z mamą najchętniej robię…
5.Dzieci kończą zdanie ( zwróćcie uwagę na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty):
Mama jest…………..
Tata jest……………..
6l - Karta pracy, cz.4, s. 44 – 45
5l - Karta pracy, cz.2, s. 53
Utrwal literki:
https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2019/03/karty-pracy-z-literkami.pdf
Dla ciekawskich:
Skąd się biorą warzywa, owoce i mleko? :
https://www.youtube.com/watch?v=fHbRdERGeDw
Język angielski
Jestem bardzo ciekawa, które słówka wybraliście i zapamiętaliście z ostatniej lekcji. Dzisiaj chciałabym, żebyście spróbowali rozwiązać zadania, które mają na celu utrwalenie tych słówek.
Na początek, zobaczcie iposłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=1n9rsD5L5NU .
Słuchajcie uważnie, które słówka już znacie i próbujcie śpiewać! Następnie przejdźmy do ćwiczeń…
Po pierwsze, przesyłam Wam wykreślankę. Zadanie polega na tym, aby po pierwsze ponumerować obrazki ze zdaniami od 1 do 16. Oczywiście nie wszystkie słówka musicie znać już dzisiaj! Uzupełnijcie więc tylko te, które znacie i tylko ich szukajcie w rozsypance wyrazowej. To zadanie może przypominać pracę detektywa!
Na końcu znajdziecie odpowiedzi do tego ćwiczenia.
Po drugie, znalazłam dla Was ćwiczenie, w którym zobaczycie 16 obrazków, a każdy z nich ma 4 odpowiedzi. Musicie wybrać tylko jedną, która jest prawdziwa. Tutaj znowu wykonajcie tylko te przykłady, których słówka znacie. Być może dzięki tym ćwiczeniom uda Wam się poznać nowe słówka!
Załączam również obrazki z podpisanymi czynnościami. Przyjrzyjcie się podpisom, może skorzystacie wykonując ćwiczenia?
Trzymam Za Was kciuki!