Poniedziałek - "Mama i Tata"


Witam bardzo serdecznie i zapraszam do wspólnej zabawy. 

1.Zestaw ćwiczeń porannych na cały tydzień:

     - Zabawa orientacyjno – porządkowa „Żaby na łące”

Dziecko jest żabką, skacze po łące , rodzic wypowiada sylabę „kle” żabka

zatrzymuje się staje nasłuchując czy zbliża się bocian, kiedy usłyszy bzz,

spokojnie skacze sobie dalej.

     - Zabawa dużych grup mięśniowych „Kwiat rośnie”

Dziecko siedzi w siadzie klęcznym, pochyla się. Głowę i ręce kładzie na

kolanach. Na klaśnięcie powoli się prostuje. Najpierw klęka, podnosząc powoli

do góry głowę i ręce, następnie wstaje i wspina się na palce, ręce wyciąga jak

najwyżej.

     - Ćwiczenie z elementem równowagi „Maki na łące”

Dziecko jest makiem, rozkwita na zielonej łące. Maki rozkwitają dziecko staje na

jednej nodze i unosi ręce najpierw na boki potem w górę, na hasło słońce

zachodzi, dziecko opuszcza ręce, układa je wzdłuż tułowia i staje na dwóch

nogach.

     - Zabawa bieżna „Wiatr i chmurki”

Dziecko i rodzic są chmurkami i poruszają się w różnych kierunkach, na

klaśnięcie chmurki się łączą (podają sobie ręce) i tańczą w koło.

     - Zabawa uspokajająca – marsz i śpiewanie dowolnej piosenki.

2. Pooglądajcie wspólnie z rodzicami ich zdjęcia z dzieciństwa a może zauważycie wiele podobieństw.

 

3. Posłuchajcie wiersza J. Koczanowskiej „Mama i tata":

Mama i Tata to nasz świat cały,

ciepły bezpieczny, barwny, wspaniały,

to dobre, czułe, pomocne ręce,

i kochające najmocniej serce.

 

To są wyprawy do kraju baśni,

wakacje w górach, nad morzem, na wsi,

loty huśtawką, prawie do słońca

oraz cierpliwość co nie ma końca.

 

Kochana Mamo, Kochany Tato

dzisiaj dziękować chcemy Wam za to,

że nas kochacie, że o nas dbacie,

i wszystkie psoty nam wybaczacie.

 

Rozmowa na temat wiersza:

 - Kim dla dzieci jest mama i tata?

- Za co dzieci dziękują rodzicom?

4. Rodzic czyta, dzieci kończą:

− Moi rodzice są kochani, bo…

− Pomagam rodzicom w…

− Lubię być w domu, bo…

− Z tatą najchętniej robię…

− Z mamą najchętniej robię…

 

 

 

5.Dzieci kończą zdanie ( zwróćcie uwagę na podobieństwa i różnice w określeniach mamy i taty):

Mama jest…………..

Tata jest……………..

 

 

6l - Karta pracy, cz.4, s. 44 – 45

5l - Karta pracy, cz.2, s. 53 

Utrwal literki:

https://ztorbynauczycielki.pl/wp-content/uploads/2019/03/karty-pracy-z-literkami.pdf

 

Dla ciekawskich:

Skąd się biorą warzywa, owoce i mleko? :

https://www.youtube.com/watch?v=fHbRdERGeDw

Język angielski

Jestem bardzo ciekawa, które słówka wybraliście i  zapamiętaliście z ostatniej lekcji. Dzisiaj chciałabym, żebyście spróbowali rozwiązać zadania, które mają na celu utrwalenie tych słówek.

 

Na początek, zobaczcie iposłuchajcie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=1n9rsD5L5NU .

Słuchajcie uważnie, które słówka już znacie i próbujcie śpiewać! Następnie przejdźmy do ćwiczeń…

 

Po pierwsze, przesyłam Wam wykreślankę. Zadanie polega na tym, aby po pierwsze ponumerować obrazki ze zdaniami od 1 do 16. Oczywiście nie wszystkie słówka musicie znać już dzisiaj! Uzupełnijcie więc tylko te, które znacie i tylko ich szukajcie w rozsypance wyrazowej. To zadanie może przypominać pracę detektywa!

Na końcu znajdziecie odpowiedzi do tego ćwiczenia.

 

Po drugie, znalazłam dla Was ćwiczenie, w którym zobaczycie 16 obrazków, a każdy z nich ma 4 odpowiedzi. Musicie wybrać tylko jedną, która jest prawdziwa. Tutaj znowu wykonajcie tylko te przykłady, których słówka znacie. Być może dzięki tym ćwiczeniom uda Wam się poznać nowe słówka!

Załączam również obrazki z podpisanymi czynnościami. Przyjrzyjcie się podpisom, może skorzystacie wykonując ćwiczenia?

 

Trzymam Za Was kciuki!