Czwartek - "Piłka dla wszystkich"


Kochane dzieci dzisiaj troszkę poćwiczymy. Zapraszamy Was na wycieczkę na łąkę. Jeśli macie możliwość, można przeprowadzić zabawy na świeżym powietrzu.

 

1.„ Rowery”

Bieg z wysokim unoszeniem kolan, ręce na wysokości klatki piersiowej- trzymają kierownicę.

 

2. „Po wąskiej drużce”

Rodzic rozkłada na podłodze skakankę (sznurek, tasiemkę). Dziecko chodzi stopa za stopą.

 

3. „Jeże na spacerze”- czworakowanie w różnych kierunkach.

Na hasło „lis”, jeżyk zwija się w kuleczkę- leżenie na boku z nogami przyciągniętymi do brzucha, ręce pod głową.

 

4. „Spotykamy ślimaki” -  leżenie przodem, ręce podparte na łokciach, dłonie przy uszach. Na hasło: ŚLIMAK, ŚLIMAK, WYSTAW ROGI- dzieci wystawiają wskazujące palce.

 

5. „Lecą motyle”- lekki bieg z rozłożonymi szeroko ramionami.

Na sygnał (klaśnięcie) zatrzymanie się - motylek robi przysiad - siada na kwiatku.

 

6. „Żabki”- swobodne podskoki. Odpoczynek- żabka siedzi w bezruchu

2.Zabawa dydaktyczna O którym koledze mówimy?

− Kto to jest: chłopiec czy dziewczynka?
− Jakiego koloru i długości ma włosy?
− Jakiego koloru ma oczy?
− Czy jest wysoki (wysoka)?
− Czy ma spodnie, sukienkę, czy spódnicę?

7l Ćwiczenia w czytaniu - książka s.90-91
6l Karta pracy cz.2, s.57

3Rodzic czyta, a dziecko zastanawia się o czym mówią poniższe teksty B. Formy:


• Tomek bawi się w swoim pokoju. Nagle słyszy dziwne szmery. Jest przerażony. Biegnie do mamy.
Mamusia postanawia sprawdzić, co to za odgłosy. Trzyma Tomka za rękę i wraca do jego pokoju.
Po cichu skradają się w kierunku firanki, zza której nagle wychodzi kot. Ach, to jego sprawka. To-
mek bierze go na ręce, przytula, głaszcze i żartobliwie mu grozi. Uśmiecha się do mamy.


• Dzisiaj są urodziny Marty. Marta jest bardzo smutna, ponieważ wszystko jest przygotowane,
a goście nie przychodzą. Ciągle pyta rodziców, która godzina. Siada na fotelu i zaczyna płakać.
Nagle słychać dzwonek. Biegnie do drzwi – otwiera je… O!! Ze zdziwienia otwiera buzię. Ile
gości. Cała rodzina i dzieci. Wszyscy mają kolorowe balony i prezenty, uśmiechają się. Marta
jest szczęśliwa. Radośnie bije jej małe serduszko. Zaprasza gości do środka.


• Tymon bawi się z Arturem klockami. Jest bardzo zadowolony i szczęśliwy. Nagle podbiega do
nich Tomek. Nie zwraca uwagi na Tymona. Szepce coś Arturowi do ucha i po chwili chłopcy
odchodzą. Tymon jest bardzo smutny. Zaczyna płakać. Po chwili staje się bardzo zły. Niszczy
piękną budowlę z klocków. Kładzie się na dywanie i płacze, uderzając rękami o dywan. Nagle
podchodzą do niego Ada i Rafał. Pocieszają go i zapraszają do wspólnej zabawy. Tymon znów
się uśmiecha. Jest zadowolony i miły.

Zabawa matematyczna.
Potrzebne nam będą: pasek kartki papieru, kolorowe klamerki do bielizny

„Utrwalamy dodawanie”- Rodzic podaje działania, a dziecko stara się podać prawidłowe rozwiązanie, przypinając klamerki do kartki np. 2 + 3 = 5. 

Możecie się tak wspaniale pobawić. Można układać zadania z treścią, to da dzieciom jeszcze więcej radości. To wspaniałe ćwiczenie na cierpliwość i sprawne operowanie paluszkami. Powodzenia.

Poćwicz pisownię cyfr:

Teraz zapraszam Was na zabawę w ogródku lub spacer w najbliższej okolicy.
Zadaniem dziecka będzie obserwacja przyrody, z jednoczesnym liczeniem podobnych elementów np: liczymy doniczki z kwiatami, ławki, wiaderka, biedronki, ptaki itp.