Czwartek - "Papier"
Aktywna zabawa:
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
• Zabawa głosowa Tuba:
Rolka po papierze toaletowym.
R. mówi wybrane przez siebie słowo przez tubę – rolkę po
papierze toaletowym. Dzieci opisują, co stało się z głosem
i jaki jest efekt. Następnie same mogą próbować wypowiadać w ten sposób słowa.
• Zabawa plastyczno-techniczna Lornetki:
Dla każdego dziecka: dwie rolki po papierze toaletowym,
sznurek długości ok. 50 cm, kredki, klej, zszywacz.
Dzieci w dowolny sposób ozdabiają obie rolki i je sklejają.
Z pomocą R. przyczepiają do lornetki sznurek.
• Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem papierowych
pasków:
Kilka stron z gazet.
R. prosi, aby każde dziecko wydarło sobie pasek z gazety.
Następnie dzieci dmuchają na pasek z gazety z różnym natężeniem.
• Zabawa bieżna Znajdź zielone...
• Zapoznanie z papierem o różnej fakturze:
Kartka z bloku technicznego, kartka z bloku rysunkowego,
strona z gazety czarno-białej i kolorowej, tektura, ulotka
reklamowa, papierowy talerzyk, pudełko z papieru, papier
śniadaniowy.
R. rozkłada przed dziećmi przedmioty z różnego papieru.
Dzieci dotykają papier i przedmioty wykonane z niego.
Określają, jaki w dotyku jest papier:
− Czy każdy papier jest taki sam?
− Gdzie spotykamy produkty z papieru (np.: zeszyty, książki)?
• Praca techniką origami Samolot:
Kartka z bloku rysunkowego dla każdego dziecka.
R. prosi, aby dzieci postępowały zgodnie z jego instrukcjami:
• Złóżcie kartkę na pół (wzdłuż dłuższego boku).
• Rozłóżcie ją, a następnie złóżcie każdy dolny róg tak, aby
dotykał środkowej linii, która powstała po złożeniu kartki.
• Utrzymując te zagięcia, złóżcie każdy z utworzonych dwóch
rogów tak, aby ponownie stykał się ze środkową linią.
• Utrzymajcie te zagięcia i wykonajcie jeszcze jedno – raz
składając każdy z dwóch rogów tak, aby stykał się on ze
środkową linią.
• Dociśnijcie wszystkie zrobione przez Was zagięcia.
• Zabawa ruchowa z wykorzystaniem gazet Bawimy się w kałużach:
Duże kartki z gazet dla każdego dziecka.
Dzieci dostają kartki – kałuże, które mają rozłożyć
w różnych miejscach. Na sygnał – delikatne stuk-
nięcie w gazetę – dzieci omijają kałuże, skaczą przez nie lub do nich wskakują.