Czwartek - "Wakacyjny pociąg"


Gimnastyka "Skaczemy biegniemy":

https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA

Utrwalanie piosenki "Na zawsze zapamiętasz".

Dzieci swobodnie tańczą do piosenki.

Zabawa badawcza – Dlaczego czereśnie pękają?


Czereśnie – całe i popękane, rabarbar, woreczek foliowy, miska z wodą.


• Wyjaśnianie dzieciom, dlaczego, kiedy pada deszcz, dojrzewające latem owoce pękają.


• Oglądanie rabarbaru; opisywanie jego wyglądu, przeznaczenia; zwracanie uwagi na czer-
woną skórkę brudzącą palce oraz, że liście rabarbaru mają charakterystyczny kształt.


• Włożenie jednego kawałka liścia do woreczka foliowego, a pozostałych – do miski z wodą.
Następnego dnia porównywanie wyglądu rabarbaru z woreczka i z rabarbarem z wody (ra-
barbar wyjęty z woreczka nie zmienia swojego wyglądu, ma nadal równe, całe końce; nato-
miast ten wyjęty z wody jest na końcach popękany i zwinięty). To efekt wchłaniania wody.
Skórka wchłania jej więcej niż miąższ. Właśnie dlatego rabarbar pęka na końcach i się zwija.
Rodzic. wyjaśnia, że podobne zjawisko można zaobserwować również u innych owoców. Cze-
reśnie, kiedy są już dojrzałe i pada na nie deszcz, zaczynają pękać. Miąższ znajdujący się pod
skórką chłonie jak gąbka krople wody, które padają na skórkę. Owoc zwiększa więc swoją obję-
tość. Skórka natomiast nie zachowuje się jak nadmuchiwany balonik, nie rozciąga się i dlatego
pęka. Podobnie jak czereśnie pękają również wiśnie, śliwki i agrest.


• Degustowanie czereśni – całych i popękanych. Jeśli to możliwe.

Zabawa rozluźniająca mięśnie wokół oczu i na czole – Duże oczy.


Rodzic opowiada, dzieci słuchają i wykonują polecenia.
Za chwilę będziecie mogli zrobić duże, bardzo duże oczy. Unieście przy tym brwi do góry tak
mocno, jak tylko możecie. Wyobraźcie sobie, że macie jeszcze dodatkowe, trzecie oko pośrodku czoła. I właśnie to oko otwórzcie tak szeroko, jak tylko potraficie… A potem możecie poruszać waszymi szeroko otwartymi oczami we wszystkie strony: w dół, do góry, w prawą stronę w lewą stronę. Być może zauważycie waszymi trzema szeroko otwartymi oczami coś, czego do tej pory nie widzieliście. Za chwilę zacznę powoli odliczać do sześciu. Kiedy dojdę do szóstki, zamknijcie na moment oczy i nadajcie im w myślach taki rozmiar, jaki chcielibyście mieć.
Trzecie oko będziecie mogli sobie później wyobrazić za każdym razem, kiedy będziecie chcieli
zobaczyć coś w waszej wyobraźni. Jeden, dwa, trzy, cztery, pięć, sześć.

Zabawa ruchowo-naśladowcza Wakacyjny pociąg.


Dzieci ustawiają się jedno za drugim i kładą ręce na ramionach osoby stojącej przed nimi –
tworzą wakacyjny pociąg. Maszynistą jest N. Pociąg będzie jechał przez różne miejsca, których nazwy będzie podawał N. (np. las, łąkę, plażę, góry…). Gdy N. wymieni dane miejsce,
pociąg się zatrzymuje, a dzieci naśladują to, co można robić w tym miejscu.

Równowaga:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo

Zapraszamy do udziału w ostatnich w tym roku szkolnym zajęciach w ramach akcji "Dzieci Uczą Rodziców".

https://spwp1.edukacja.kety.pl/aktualnosci/bezpieczne-wakacje